Aktualności
Budowanie marki
Published
3 miesiące agoon
By
Copywriter
Żadna marka nie może być wizerunkowo neutralna. Sposób postrzegania przez klienta to klucz prowadzący do dalszych sukcesów firmy. Branding, czyli słowo określające w marketingu budowanie marki, to proces trwający miesiącami i latami.
Uniwersalna podstawa
Podstawą marketingowych działań w ramach brandingu jest wysoka jakość usług – bez przekonania, że firma wiąże się z odpowiednim poziomem, klient nie przyjmie żadnej formy kreowanego wizerunku oprócz swojego własnego wyobrażenia o przedsiębiorstwie, niekoniecznie pozytywnego. Odpowiednie wykonywanie podstawowych obowiązków to najważniejszy fundament dalszych akcji, które powinny być szeroko zakrojone i obejmować wiele obszarów działalności – np. media społecznościowe, reklamę i działania prospołeczne.
Spójny przekaz
Firma musi wiedzieć, jaką politykę wizerunkową chce prowadzić. Marketing nienawidzi niezdecydowania. Określenie spójnego wyobrażenia o przedsiębiorstwie pozwoli na ustalenie właściwych form reklamy i miejsc ich dystrybucji. Ważna jest aktywność w mediach społecznościowych i odpowiednie odbicie wartości firmy w postach publikowanych na oficjalnych kontach przedsiębiorstwa. Trzeba pilnować jednej linii – podobnego wydźwięku postów, podobnego tonu w komunikacji z klientem. Przydatne jest branie udziału w wydarzeniach różnego rodzaju. Dla przykładu sklep sportowy może promować się jako sponsor lokalnych zawodów, przekazując swoje przywiązanie do rozpowszechniania zdrowych nawyków. Dobry branding sprawi, że firma nabierze „ducha” i będzie bliska klientom.

You may like
Ostatnie wpisy


Czy prowadzenie budżetu domowego ma sens?
Prowadzenie budżetu domowego, w tych czasach wydaję się czymś zupełnie naturalnym. Czasy kiedy inflacja mocno uderza w zarobki ludzi, popycha...


Skuteczny marketing. Jak wybrać miejsce dystrybucji reklamy?
Nawet najlepsza reklama nie przyniesie korzyści, jeśli nie zostanie umieszczona w odpowiednim miejscu i zauważona przez właściwą grupę docelową. Sposób...


Dywersyfikacja źródeł zarobku sposobem na kryzys.
Czasy, w jakich obecnie żyjemy, są mocno niepewne. Stabilne dotąd zatrudnienie na umowę o pracę na czas nieokreślony może być...


Jak zostać ekspertem od marketingu?
Specjaliści z zakresu takich dziedzin, jak reklama czy Public Relations są coraz cenniejsi na współczesnym rynku. Każda firma potrzebuje skutecznej...


Jak dbać o biznes i finanse jako przedsiębiorca?
Prowadzenie firmy w dzisiejszych czasach nie zalicza się do najłatwiejszych czynności. Jednak to wcale nie oznacza, że jest to całkowicie...
Wszystkie kategorie
