Aktualności

Budowanie marki

Published

on

Żadna marka nie może być wizerunkowo neutralna. Sposób postrzegania przez klienta to klucz prowadzący do dalszych sukcesów firmy. Branding, czyli słowo określające w marketingu budowanie marki, to proces trwający miesiącami i latami.

Uniwersalna podstawa

Podstawą marketingowych działań w ramach brandingu jest wysoka jakość usług – bez przekonania, że firma wiąże się z odpowiednim poziomem, klient nie przyjmie żadnej formy kreowanego wizerunku oprócz swojego własnego wyobrażenia o przedsiębiorstwie, niekoniecznie pozytywnego. Odpowiednie wykonywanie podstawowych obowiązków to najważniejszy fundament dalszych akcji, które powinny być szeroko zakrojone i obejmować wiele obszarów działalności – np. media społecznościowe, reklamę i działania prospołeczne.

Spójny przekaz

Firma musi wiedzieć, jaką politykę wizerunkową chce prowadzić. Marketing nienawidzi niezdecydowania. Określenie spójnego wyobrażenia o przedsiębiorstwie pozwoli na ustalenie właściwych form reklamy i miejsc ich dystrybucji. Ważna jest aktywność w mediach społecznościowych i odpowiednie odbicie wartości firmy w postach publikowanych na oficjalnych kontach przedsiębiorstwa. Trzeba pilnować jednej linii – podobnego wydźwięku postów, podobnego tonu w komunikacji z klientem. Przydatne jest branie udziału w wydarzeniach różnego rodzaju. Dla przykładu sklep sportowy może promować się jako sponsor lokalnych zawodów, przekazując swoje przywiązanie do rozpowszechniania zdrowych nawyków. Dobry branding sprawi, że firma nabierze „ducha” i będzie bliska klientom.

Exit mobile version