Aktualności
Grupa docelowa – klucz do sukcesu w marketingu?
Published
3 lata agoon
By
CopywriterJednym z najważniejszych kroków w procesie przygotowywania kampanii reklamowej jest określenie grupy docelowej, czyli grupy, do której ma być skierowany przekaz marketingowy. To podstawa dalszych decyzji odnośnie formy reklamy, jej treści i miejsca opublikowania.
Kryteria grupy docelowej
Wybór grupy docelowej nie zawsze jest zadaniem tak łatwym, jak można się spodziewać. W zależności od charakteru reklamowanego produktu lub usługi może to być podział taki, jak np. kobieta lat 25-40 czy mężczyzna lat 30-45. Istotne jest określenie płci i wieku, ale w dalszej kolejności należy zastanowić się nad statusem, finansowymi możliwościami i stylem życia przedstawiciela grupy docelowej. Ważne jest, aby określić jak najwięcej cech człowieka, do którego reklama ma dotrzeć. Zbudowanie takiego profilu otworzy szerokie możliwości odnośnie interesujących motywów reklamowych.
Treść i miejsce
Grupa docelowa pozwoli stworzyć zarys reklamy oraz jej treści. Specjaliści marketingowi, przeglądając profil przedstawiciela grupy docelowej, muszą odpowiedzieć na okreslone pytania. Jaki jest ten człowiek? Co lubi? Do jakiej generacji należy? Co lubi, co go interesuje? Z jakich kanałów komunikacji najczęściej korzysta? Ustalenie takich kryteriów skutkuje zbudowaniem spersonalizowanej pod kątem określonej grupy reklamy, która będzie budzić pożądane emocje i skojarzenia. Niezwykle ważnym elementem takiego procesu jest wybór odpowiedniego kanału komunikacji – nawet idealny przekaz marketingowy nie będzie wykorzystywać wszystkich swoich możliwości, jeśli reklama zamiast do odpowiednich mediów społecznościowych trafi np. do telewizji.
You may like
Ostatnie wpisy
Czy płyta warstwowa jest palna?
W nowoczesnym budownictwie płyty warstwowe odgrywają ważną rolę, zarówno w konstrukcjach dachów, ścian zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Jednym z najczęściej...
Jak nowoczesne rozwiązania do szamb wpływają na wizerunek przedsiębiorstw?
W dobie rosnącej świadomości ekologicznej i nacisku na zrównoważony rozwój, przedsiębiorstwa coraz częściej stawiają na innowacyjne technologie w każdym aspekcie...
Fabryka Norblina jako nowe serce kulturalno-biznesowe Warszawy
Fabryka Norblina, niegdyś serce przemysłowe Warszawy, przeszła spektakularną transformację, stając się nowoczesnym kompleksem wielofunkcyjnym, który łączy kulturę, biznes i rozrywkę....
Budowanie silnej marki w branży motocyklowej: Klucze do sukcesu
Witaj w fascynującym świecie motocykli, gdzie stworzenie silnej marki stanowi klucz do sukcesu. W dzisiejszej konkurencyjnej branży motocyklowej, stworzenie potężnej...
Jakie studia musi ukończyć behawiorysta zwierząt?
Coraz więcej osób decyduje się na zawód behawiorysty zwierzęcego. Nie ma się temu co dziwić, gdyż mnóstwo ludzi poszukuje pomocy...