Connect with us

Aktualności

Grupa docelowa – klucz do sukcesu w marketingu?

Published

on

Jednym z najważniejszych kroków w procesie przygotowywania kampanii reklamowej jest określenie grupy docelowej, czyli grupy, do której ma być skierowany przekaz marketingowy. To podstawa dalszych decyzji odnośnie formy reklamy, jej treści i miejsca opublikowania.

Kryteria grupy docelowej

Wybór grupy docelowej nie zawsze jest zadaniem tak łatwym, jak można się spodziewać. W zależności od charakteru reklamowanego produktu lub usługi może to być podział taki, jak np. kobieta lat 25-40 czy mężczyzna lat 30-45. Istotne jest określenie płci i wieku, ale w dalszej kolejności należy zastanowić się nad statusem, finansowymi możliwościami i stylem życia przedstawiciela grupy docelowej. Ważne jest, aby określić jak najwięcej cech człowieka, do którego reklama ma dotrzeć. Zbudowanie takiego profilu otworzy szerokie możliwości odnośnie interesujących motywów reklamowych.

Treść i miejsce

Grupa docelowa pozwoli stworzyć zarys reklamy oraz jej treści. Specjaliści marketingowi, przeglądając profil przedstawiciela grupy docelowej, muszą odpowiedzieć na okreslone pytania. Jaki jest ten człowiek? Co lubi? Do jakiej generacji należy? Co lubi, co go interesuje? Z jakich kanałów komunikacji najczęściej korzysta? Ustalenie takich kryteriów skutkuje zbudowaniem spersonalizowanej pod kątem określonej grupy reklamy, która będzie budzić pożądane emocje i skojarzenia. Niezwykle ważnym elementem takiego procesu jest wybór odpowiedniego kanału komunikacji – nawet idealny przekaz marketingowy nie będzie wykorzystywać wszystkich swoich możliwości, jeśli reklama zamiast do odpowiednich mediów społecznościowych trafi np. do telewizji.

Continue Reading