Biznes i finanse
CSR. Założenia i kontrowersje
Published
2 lata agoon
By
CopywriterObok Public Relations w świecie marketingu funkcjonuje pojęcie znaczeniowo zbliżone, ale nie identyczne – Corporate Social Responsibility (CSR) tłumaczone jako społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. To mało znane, ale istotne dla firm zagadnienie.
O co chodzi?
CSR to czysta idea. To strategia biznesowa włączająca w działania firmy dobro społeczne. Zgodnie z CSR uwzględnianie interesów społecznych w działalności marki jest czymś czysto dobrowolnym i bezinteresownym. CSR może obejmować akcje z zakresu ekologii czy walki z ubóstwem, ale nie może mieć znaczenia reklamowego dla firmy. Przedsiębiorstwo podejmuje swoje działania z uwzględnieniem wyłącznie dobra ogólnego, bez oczekiwania korzyści finansowych czy chociażby wizerunkowych. CSR to dostrzeganie przez markę problemów i potrzeb w świecie i odpowiadanie na nie.
Cienka granica
Public Relations to świadome kreowanie wizerunku, a CSR to dobrowolna praca na rzecz wyższych wartości. Bardzo trudno jest określić, gdzie kończy się jedno, a zaczyna drugie. Aby uniknąć wpływu dobroczynnych akcji na wizerunek, firma musiałaby prowadzić swoje działania spod szyldu CSR w całkowitym ukryciu, co w dobie mediów społecznościowych jest niemożliwe. Z kolei każda informacja o podjętej akcji ma określone oddziaływanie na sposób postrzegania marki. Przedsiębiorstwo podczas przeprowadzania określonych akcji opatruje je swoim logo, automatycznie się reklamując. Kwestie rozdziału CSR i PR są trudne i kontrowersyjne. Nie zawsze da się określić, gdzie kończy się czysta dobroczynność, a gdzie zaczyna się kreowanie wizerunku za sprawą dobroczynności.
You may like
Ostatnie wpisy
Jak nowoczesne rozwiązania do szamb wpływają na wizerunek przedsiębiorstw?
W dobie rosnącej świadomości ekologicznej i nacisku na zrównoważony rozwój, przedsiębiorstwa coraz częściej stawiają na innowacyjne technologie w każdym aspekcie...
Fabryka Norblina jako nowe serce kulturalno-biznesowe Warszawy
Fabryka Norblina, niegdyś serce przemysłowe Warszawy, przeszła spektakularną transformację, stając się nowoczesnym kompleksem wielofunkcyjnym, który łączy kulturę, biznes i rozrywkę....
Budowanie silnej marki w branży motocyklowej: Klucze do sukcesu
Witaj w fascynującym świecie motocykli, gdzie stworzenie silnej marki stanowi klucz do sukcesu. W dzisiejszej konkurencyjnej branży motocyklowej, stworzenie potężnej...
Jakie studia musi ukończyć behawiorysta zwierząt?
Coraz więcej osób decyduje się na zawód behawiorysty zwierzęcego. Nie ma się temu co dziwić, gdyż mnóstwo ludzi poszukuje pomocy...
Czym zajmuje się psi behawiorysta?
Behawiorysta to zajęcie dla osoby doświadczonej i pełnej zaangażowania. Okazuje się, że z jego pomocy chętnie korzystają opiekunowie psów. Warto...