Biznes i finanse
CSR. Założenia i kontrowersje
Published
4 tygodnie agoon
By
Copywriter
Obok Public Relations w świecie marketingu funkcjonuje pojęcie znaczeniowo zbliżone, ale nie identyczne – Corporate Social Responsibility (CSR) tłumaczone jako społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. To mało znane, ale istotne dla firm zagadnienie.
O co chodzi?
CSR to czysta idea. To strategia biznesowa włączająca w działania firmy dobro społeczne. Zgodnie z CSR uwzględnianie interesów społecznych w działalności marki jest czymś czysto dobrowolnym i bezinteresownym. CSR może obejmować akcje z zakresu ekologii czy walki z ubóstwem, ale nie może mieć znaczenia reklamowego dla firmy. Przedsiębiorstwo podejmuje swoje działania z uwzględnieniem wyłącznie dobra ogólnego, bez oczekiwania korzyści finansowych czy chociażby wizerunkowych. CSR to dostrzeganie przez markę problemów i potrzeb w świecie i odpowiadanie na nie.
Cienka granica
Public Relations to świadome kreowanie wizerunku, a CSR to dobrowolna praca na rzecz wyższych wartości. Bardzo trudno jest określić, gdzie kończy się jedno, a zaczyna drugie. Aby uniknąć wpływu dobroczynnych akcji na wizerunek, firma musiałaby prowadzić swoje działania spod szyldu CSR w całkowitym ukryciu, co w dobie mediów społecznościowych jest niemożliwe. Z kolei każda informacja o podjętej akcji ma określone oddziaływanie na sposób postrzegania marki. Przedsiębiorstwo podczas przeprowadzania określonych akcji opatruje je swoim logo, automatycznie się reklamując. Kwestie rozdziału CSR i PR są trudne i kontrowersyjne. Nie zawsze da się określić, gdzie kończy się czysta dobroczynność, a gdzie zaczyna się kreowanie wizerunku za sprawą dobroczynności.

You may like
Ostatnie wpisy


Własny biznes, czy praca na posadzie?
Wiele osób w młodym wieku kończąc szkołę i zdobywając zawód lub też tytuł uzyskany na uczelni wyższej zastanawia się nad...


Czy obraz wystarczy klientowi, aby ten kupił pióro wieczne parker?
Współczesny człowiek polega w znacznym stopniu na obrazie, niż na własnej percepcji. Jak się okazuje nie zawsze kolorowe zdjęcie w...


CSR. Założenia i kontrowersje
Obok Public Relations w świecie marketingu funkcjonuje pojęcie znaczeniowo zbliżone, ale nie identyczne – Corporate Social Responsibility (CSR) tłumaczone jako...


Indywidualny kurs języka angielskiego w Warszawie to świetne inwestowanie w przyszłość
Język angielski to bardzo popularny i przydatny język, dlatego też dobrze jest wybrać taki kurs, który będzie idealnie odpowiadał naszym...


Czy kryzys wieku średniego u mężczyzn naprawdę istnieje?
Często mężczyźni w tzw. „średnim wieku” są obiektem ironicznych żartów, których motywem przewodnim jest kryzys wieku średniego. Jak wiele osób...
Wszystkie kategorie
