Connect with us

Aktualności

Skuteczny marketing. Jak wybrać miejsce dystrybucji reklamy?

Published

on

Nawet najlepsza reklama nie przyniesie korzyści, jeśli nie zostanie umieszczona w odpowiednim miejscu i zauważona przez właściwą grupę docelową. Sposób dystrybuowania reklamy należy odpowiednio przemyśleć i ustalić ze względu na takie czynniki, jak:

  • charakter grupy docelowej,
  • zainteresowania grupy docelowej,
  • wiek grupy docelowej,
  • generacja, w ramach której mieści się grupa docelowa.

Dla kogo, jaki kanał komunikacji będzie najlepszy?

Gazety, telewizja, radio

Gazety są najbardziej klasycznym miejscem reklamowania, ale nieco już przestarzałym. Będzie właściwe dla przekazów marketingowych skierowanych do osób starszych. Dobra reklama powinna znaleźć się w prasie bliskiej reklamowanemu produktowi, np. reklamy artykułów wędkarskich powinny zostać umieszczone w gazecie poświęconej tej tematyce. Reklama telewizyjna daje więcej możliwości w kwestii grup wiekowych, ale ważny jest czas jej dystrybucji – programy dla ludzi młodszych powinny przyciągać reklamodawców oferujących towary lub usługi dla tej grupy wiekowej. Podobnie w reklamie radiowej – wszystko zależy od produktu i wyboru stacji. 

Internet

To medium daje spore pole do popisu. Internet kojarzy się głównie z młodzieżą, ale w zależności od strony internetowej będzie też sposobem na dotarcie do bardzo szerokich grup odbiorców o zróżnicowanych zainteresowaniach. W reklamie oraz kreowaniu marki niemal niezbędna dziś jest działalność w mediach społecznościowych. Umiejętne prowadzenie konta i promowanie go poprzez ciekawe treści sprawi, że nawet tworząc produkt dla osób starszych, spoza ery internetu, będzie szansa trafić do nich np. za sprawą ich dzieci czy wnuków, którzy polecą dany towar swoim rodzicom i dziadkom.

Continue Reading