Biznes i finanse
Czy obraz wystarczy klientowi, aby ten kupił pióro wieczne parker?
Published
2 lata agoon
Współczesny człowiek polega w znacznym stopniu na obrazie, niż na własnej percepcji. Jak się okazuje nie zawsze kolorowe zdjęcie w popularnym magazynie, czy ulotka odpowiadają rzeczywistym gustom konsumenta. Dlaczego zatem ludzie wybierają drogę na skróty?
Zaufanie autorytetom niewiadomego pochodzenia
Nie ulega wątpliwości, że wielu aktorów i innych gwiazd show-biznesu bierze czynny udział w kampaniach reklamowych. Z punktu widzenia marketingu jest to zjawisko nie budzące większych kontrowersji. Statystyczny Polak jest w stanie zaufać w większym stopniu znanej i lubianej aktorce, która miałaby w ręku pióro wieczne parker, niż anonimowemu Iksińskiemu. Człowiek tłumaczy sobie na różne sposoby to co widzi. Warto w tym miejscu podać przykład. Załóżmy, że fan jakiegoś serialu będzie identyfikował za każdym razem wizerunek na ulotce danej aktorki z graną przez nią postacią. Dodatkowym atutem będzie sympatia jaką emanuje wcielając się w swoją rolę. Czy ta pani jest taka sama na co dzień, jak w serialu? Nie wiadomo. Kluczowe jest jednak to, co o niej myśli widz.
Zobacz również:
- Jaki powinien być grawer na długopisie
- Różnice między piórem wiecznym a kulkowym
- Wieczne pióro prezent na specjalne okazje
Czy wiedza osoby reklamującej dany produkt ma znaczenie?
Należy przypuszczać, że rozsądny i świadomy widz powinien rozróżniać dwie pewne kwestie. Mianowicie kiedy może faktycznie uznać osobę publiczną za autorytet epistemiczny, a kiedy nie. Dodajmy, że słowo „episteme”, oznacza wiedzę pewną i sprawdzoną. Dlaczego nie zaufać aktorce pozującej nad kartką papieru, obok którego leży pióro wieczne parker? Przecież, każdy posiadacz jakiegoś produktu, może, a nawet powinien wyrobić sobie zdanie na jego temat. Dlatego też, co stoi na przeszkodzie, aby zaufać doświadczeniu w użytkowaniu pióra przez aktorkę? Prawdopodobnie nic. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja, kiedy ta sama aktorka chciałaby zarekomendować lek, udając lekarza. Widz poczułby się jawnie oszukany, a w dodatku mógłby odnieść wrażenie, że producent kpi z jego poziomu inteligencji. Z tego wynika, że nie może być autorytetem epistemicznym osoba, która nie posiada rzetelnej wiedzy. Ponadto w przypadku kiedy chodzi o pióra wieczne parker, możemy powołać się na subiektywne odczucia danej osoby. Natomiast w przypadku leku, mamy realne zagrożenie związane z oszustwem.
Dlaczego zdjęcie produktu to nie wszystko?
Kolorowa fotografia w magazynie pokazuje czytelnikowi tylko tyle ile chce tego producent. Należy sądzić, czy w wielu przypadkach reklamy na przysłowiowym papierze, są poddawane obróbce cyfrowej. Zainteresowany danym produktem czytelnik, może się gorzko rozczarować, kiedy kupi coś co w rzeczywistości odbiega od upiększonego obrazu. Świadomy nabywca, wydaje się, że powinien wykonać następujące kroki:
- osobiście udać się do sklepu;
- dotknąć danego produktu;
- obejrzeć go dokładnie z każdej strony;
- wypróbować, jeżeli byłaby taka możliwość.
Mogłoby się wydawać, że jest to logiczny proces. Jednak liczne udogodnienia które oferuje współczesnym społeczeństwom internet, sprawia, że ludzie stali się bardziej uzależnieni od pseudo autorytetów i wolą często wybierać drogę na skróty.
You may like
Ostatnie wpisy
Jak nowoczesne rozwiązania do szamb wpływają na wizerunek przedsiębiorstw?
W dobie rosnącej świadomości ekologicznej i nacisku na zrównoważony rozwój, przedsiębiorstwa coraz częściej stawiają na innowacyjne technologie w każdym aspekcie...
Fabryka Norblina jako nowe serce kulturalno-biznesowe Warszawy
Fabryka Norblina, niegdyś serce przemysłowe Warszawy, przeszła spektakularną transformację, stając się nowoczesnym kompleksem wielofunkcyjnym, który łączy kulturę, biznes i rozrywkę....
Budowanie silnej marki w branży motocyklowej: Klucze do sukcesu
Witaj w fascynującym świecie motocykli, gdzie stworzenie silnej marki stanowi klucz do sukcesu. W dzisiejszej konkurencyjnej branży motocyklowej, stworzenie potężnej...
Jakie studia musi ukończyć behawiorysta zwierząt?
Coraz więcej osób decyduje się na zawód behawiorysty zwierzęcego. Nie ma się temu co dziwić, gdyż mnóstwo ludzi poszukuje pomocy...
Czym zajmuje się psi behawiorysta?
Behawiorysta to zajęcie dla osoby doświadczonej i pełnej zaangażowania. Okazuje się, że z jego pomocy chętnie korzystają opiekunowie psów. Warto...